LaPan joukkueet tulessa tulevana viikonloppuna

24.11.2008

Tulevana viikonloppuna kannattaa seurata salibandyä. Sekä miesten edustus, että kaksi vanhinta juniorijoukkuetta pelaavat seuraavat ottelunsa.

Neljällä voitolla ja kahdella tappiolla sarjassa neljäntenä, mutta vain kaksi pistettä kärjestä oleva LaPan edustusjoukkue kohtaa lauantaina Myllypurossa ensin klo 10 Hämäyksen. Hämäys majailee sarjassa kolmanneksi viimeisenä, mutta on kuitenkin vain 3 pistettä LaPan perässä. Päivän toisessa ottelussa klo 14 vastaan asettuu sarjakärki KD. KD:lla on rasitteenaan vain yksi tappio ja maalejakaan se ei ole päästänyt kuin noin kaksi per ottelu. Viikonlopun kierros näyttää ennakkoon tärkeältä, sillä Hämäys täytyisi jättää pysyvästi taakse, eikä sarjakärkikään saisi päästä karkuun. Kaksi tiukkaa ottelua on siis luvassa.

Ysikolmoset aloittavat aluejatkosarjan Ruskeasuolla lauantaina. Kymmeneltä vastassa on Tiikerit Energy ja klo 12 ÅIF. Tiikerit pelasi kilpasarjaa aiemmin syksyllä alkulohkossa 2. Saldonaan kolme voittoa ja kaksi tappiota joukkue päätyi lohkon kolmanneksi. Joukkue teki lähes yhtäpaljon maaleja kuin lohkon kärkijoukkueet, mutta omissa on kolissut liikaa (maaliero 30-23). ÅIF oli myös lohkonsa kolmas saldolla kolme voittoa, yksi tasan ja kaksi tappiota. Maaliero oli hyvin samankaltainen kuin Tiikereillä, eli 29-23. LaPan maalieron ollessa 28-28, voidaan todeta, että maaleja joukkueet osaavat tehdä ja ottelut tulevat ratkeamaan siihen, kuka pystyy tukkimaan oman pään parhaiten.

Sunnuntaillekin riittää jännitettävää. Ysivitoset lähtevät lohkoykkösenä lohkon viimeiseen turnaukseen. Saldona puhtaat kuusi voittoa ja eniten tehtyjä, sekä vähiten päästettyjä maaleja. Yhdeksältä Myllypurossa vastassa on KeBa ja klo 12 Tiikerit. KeBa on jämähtänyt lohkon pohjalle ilman ainuttakaan pistettä, kun taas Tiikerit on ainoa joukkue, joka enää uhkaa LaPan lohkovoittoa. Ainoastaan lohkon voittaja nousee kevätkaudeksi välisarjaan, joten panokset ovat kovat. Kolmen pisteen kaulan ja selkeästi Tiikereitä (+9) paremman maalieron (+23) turvin LaPalla on kuitenkin hyvät lähtökohdat.