Ysivitoset alkulohkon voittoon puhtaalla pelillä

30.11.2008

LaPan 95-junnut varmistivat alkulohkon voiton voittamalla lohkon viimeisenä majailleen KeBa:n 4-3, sekä toisena olleen Tiikerit Powerin lukemin 8-2. Seuraava haaste odottaa ensivuoden puolella, kun LaPa jatkaa pelejään ylemmässä välisarjassa.

Alkulohkon viimeiset pelit pelattiin Myllypurossa ja LaPa aloitti urakkansa aamupelillä (klo. 9.00) KeBaa vastaan. Peliin lähdettiin hieman ylimielisellä ja unisella asenteella, ja otteluun paremmin valmistautunut KeBa meni johtoon ajassa 11.47. Toiseen erätaukoon lähdettiin sisuuntuneena ja ajassa 21.58 Aksu pisti pallon reppuun Thomaksen syötöstä. Kolmas erä alkoi tasatilanteessa 1-1. Erän lähestyessä loppuaan LaPa oli suhteellisen turvallisessa 4-2 tilanteessa, mutta ajassa 43.51 KeBa pääsi mukaan peliin, kun pallo päätyi epäonnisesti LaPan omaan maaliin. Enempää maaleja ei kuitenkaan nähty ja LaPa voitti ottelun lukemin 4-3.

Seuraavassa pelissä vastaan asettui lohkon toisena majaillut Tiikerit Power. Edellisen pelin tavoin, tämänkin pelin ensimmäinen erä oli melko sekava, eikä LaPa saanut peliään kulkemaan. Erätauolle lähdettiin lukemissa 1-1. Toinen erä olikin pelillisesti jo paljon paremman näköistä, ajoittain jopa parasta mitä koko kaudella on nähty: syötöt menivät oikeisiin osoitteisiin, laukauksia tuli paljon ja avauspeli toimi. Kolmannessa erässä sama meno jatkui ja maalihanat aukaisi Tatu, tarkalla vedollaan vaparista. Tämän jälkeen maaleja tuli tasaiseen tahtiin ja lopputuloksena ansaittu 8-2 voitto. Tehomiehinä hääräilivät Aksu (2+1), Tatu (1+1), sekä Eerik (1+1).

Kova treenaaminen alkaa pikkuhiljaa kantaa hedelmää ja osoituksena siitä hyvät kaksi viimeistä erää Tiikerit Poweria vastaan, sekä melkoisen komea maaliero 49-19. Parannettavaakin kuitenkin löytyy, esimerkiksi viisikkopuolustamisessa sekä laukausten laadussa. Alkusarjasta jäi loppujen lopuksi hyvä maku suuhun ja tästä on mukava jatkaa eteenpäin!