Ysikolmosten tappiokierre sai jatkoa

28.1.2009

Oilers vei voiton yhden maalin erolla 5-6 ja Rangers kahden maalin erolla 5-3.

Ysikolmosilla on nyt meneillään pitkä viiden ottelun tappiokierre. Joukkuetta vaivannut flunssa-aalto on pitänyt huolen siitä, että kokoonpanossa on ollut varsin vähän pelaajia, eikä vakiintuneita kentällisiä olla saatu kokoon. Viimeisin voitto on joulukuun puolenvälin 6-2 voitto Oilersista. Maaliero 14-37 sen jälkeisistä viidestä ottelusta on karu. Maaleja on siis syntynyt vain noin kolme per ottelu, kun omiin on mennyt keskimäärin yli seitsemän maalia per ottelu.

Viikonlopun otteluissa ongelmat olivat vanhoja tuttuja. Omasta päästä ei saatu kunnon avauksilla palloa ylös. Lisäksi pallon hallinnasta luovuttiin liian helpolla, kun hyökkäyksiin päästiin. Maalinedustan tukkiminen osoittautui myös jälleen liian vaativaksi tehtäväksi. Katseet olivat liikaa pallossa ja vastustaja vapaana seläntakana. Jatkossa myös asennepuolella vaaditaan lisää, jos trendi halutaan kääntää voittoisaksi. Vastustaja ei saa tulla parin metrin takamatkalta ohi ja päästä ensimmäisenä palloon. Lisäksi kylki kylkeä vasten tilanteissa pitää alkaa tulla voittoja käsienlevittelyn sijaan.

Viikonlopun ensimmäisessä pelissä tehopuolella kunnostautuivat ykkösketjuun nostettu Jocke maalilla ja syötöllä, sekä hyökkääjäksi nostettu Justus hattutempulla. Varsinkin Jocken poikittaissyöttö maalinedustalla oli hieno. Valitettava takaisku oli Eemilin nilkan vääntyminen jo ensimmäisen ottelun ensimmäisellä puoliskolla. Tämä verotti jo ennestään kapaa kokoonpanoamme. Ensimmäisen erän jälkeen johdimme 3-0 ja toisella erätauollakin olimme maalin edellä, voitto oli siis otettavissa. Toisen ottelun hienoimmasta LaPa suorituksesta vastasi pakki-Olli hienolla nousulla keskustasta, joka päättyi kovaan ylänurkkalaukaukseen. Viikonlopun positiivisimpana LaPa-pelaajana palkittiin Jarno. Jarnon asenne ja liike oli kohdallaan molemmissa otteluissa riippumatta pelpaikasta ja ketjukavereista. Tähän kun vielä lisätään se, että aiemmin tällä kaudella tehopisteet 1+0 kerännyt Jarno saalisti ensimmäisessä ottelussa yhden syötön ja toisessa tehot 1+2, oli valinta helppo.

Seuraavat ottelu pelataan vasta kuukauden päästä:

28.02.2009 13:00 PC93-D ÅIF LaPa Campo-Sport 1

28.02.2009 15:00 PC93-D LaPa Tiikerit Energy Campo-Sport 1

Nettisivuja kannattaa kuitenkin seurata tästä huolimatta.